3.3.05

Radio Homer Đemajil

Moje dvije vjerne čitateljice (Dada i Ane) već znaju da se tako zove novi nastavak nogofilološke kolumne u Zarezu. Jedan je bonus track priložio isti Julije Benešić:

26. XI. (1938) Naručio sam iz Zagreba gramofonske ploče narodnih napjeva i pjesama i odlučio to odstupiti ovdješnjem [tj. varšavskom] radiju u ime propagande. Ploče su stigle, major Bogusławski mi je posudio svoj gramofon i namjestio sam ploče pod iglu. Bože! Te strahote! Nešto tako strašno, tako divlje i barbarsko, kao što su pjesme s Krka uz pratnju sopila, ne može se ni na Borneu zamisliti. To bi bilo nešto za Malinowskoga. Prave ljudožderske i praslavenske pjesme, urlik i zapomaganje. Guslarova "Kosovka djevojka" nije nimalo ljupkija. I tako sve ploče sve do makedonskog urlikanja. Pozvao sam profesora Szobera i Słonskoga, da to čuju, jer sam mislio da oni imaju smisla za antropologiju i slične deliciozne ekstravaganciije. Šutjeli su. Bogusławski je šutio, a kad sam navio pred Dalmatincem Grgom Zlatoperom, pobjegao je glavom bezobzirce. Addio, Mare!
(...)

Zaključujem da su 70 godina nakon ovog zapisa world music i avangarda i jazz i rock (i ... --- upiši po želji) itekako ostavili utjecaja na našim ušima.

Nema komentara: